Memiliki kulit gelap? Kerjakan 6 panduan fashion ini

Banyak pria yang berpikiran jika mempunyai kulit gelap susah untuk tentukan baju yang pas. Itu ialah pertimbangan yang salah, sebab malah mempunyai kulit gelap semakin lebih gampang untuk pilih warna baju. Tapi walau bagaimanapun ada banyak hal yang penting buat kamu tahu sebelum tentukan baju yang akan kamu pilih.



1. Pilihan warna-hindari warna putih bersih

Warna cream

Warna pink

Warna alabaster

Warna putih akan menonjolkan warna kulitmu yang gelap. Pikirkan baju dengan sentuhan warna cream, alabaster atau baju merah muda. Penentuan dengan warna ini akan membuat kamu kelihatan lebih cemerlang serta bersih.

2. Kaus kaki hitam

Bila kamu ingin memakai kaus kaki, pilih kaus kaki warna hitam. Kaus kaki dengan warna jelas akan membuat kakimu kelihatan aneh. Jauhi beberapa warna gelap seperti coklat tua.

3. Warna cerah

Warna cerah dilarang buat mereka yang mempunyai warna kulit pucat. Tapi tidak sama dengan Groomers yang mempunyai kulit gelap, sebab warna cerah akan kelihatan lebih sesuai latar kulit yang gelap. Warna ini kan membuat kamu lebih bersih serta cemerlang.

4. Celana Khaki

Bila kamu pilih warna coklat untuk celana khaki, yakinkan jika itu ialah warna coklat yang lebih jelas serta lembut daripada kulitmu. Warna yang lebih jelas akan kontras dengan kulitmu. Langkah ini akan menyeimbangi kulit kamu yang gelap. Sederhananya, Groomers dapat pilih celana khaki dengan beberapa warna pastel serta hangat.

5. Warna primer serta hangat

Yang disebut dengan warna hangat ialah beberapa warna yang dekat sama merah seperti orange, merah serta kuning. Makin gelap akan makin baik untuk kulitmu. Tidak hanya warna hangat, kamu dapat juga pilih warna primer seperti biru gelap, serta hijau. Warna itu akan kelihatan hidup di kulitmu. Tapi untuk hijau, hindarilah warna hijau olive.

6. Warna yang dijauhi

Pemilik kulit gelap kamu seharusnya menghindarkan beberapa warna seperti hitam, biru kehijauan (turqouise) serta magenta. Beberapa warna gelap yang dingin akan bertabrakan dengan kulitmu yang gelap. Bila pilih jas, beranikan diri untuk pilih beberapa warna jelas. Bila kamu diwajibkan memakai jas gelap, pilih dasaran baju dengan warna yang benar-benar cerah dengan saku persegi. ini akan menyeimbangi warna jasmu yang gelap.

Post a Comment

0 Comments